31.1.2015

HYVIÄ ASIOITA TAPAHTUU


Bloomington, Indiana

Koska on kylmää, kiireistä ja apeaa, listasin asioita, jotka ovat olleet kolme viime viikkoa tosi kivasti.

1. Avaruuskurssi

Keväällä saan taas opiskella kaksi kurssia Indianan yliopistossa. Olen valinnut kurssit Advanced College German ja The Search for Life in the Universe.

Avaruuskurssilla katsotaan joka luennolla päivän astronomiakuvaa ja hienoja Youtube-videoita. Kurssin opettaja on vanha hawaiipaitainen professori, jolla on tuuhea parta toisella puolella naamaa.

Valitsin kurssin, koska sillä oli siisti nimi kurssiluettelossa.

2. Pizza eli minä ja arki

Tilasimme pizzaa suomen kielen toimistoon viime torstaina. Syitä pizzan tilaamiseen oli kolme:

a) En ollut koskaan tilannut pitsaa, jonka oikea pitsalähetti tuo. Toimiston ovelle asti. (OLI MUUTEN COMFYÄ. Amerikkalaista. Suonet tukossa.)

b) Syksyllä söin Bloomingtonissa tosi hyvän juustokesäkurpitsapizzan ja halusin torstaina sen saman, enkä mitään muuta.

c) Pizza oli surupizza, koska Mikon mielestä oppilaat olivat käyttäneet konjunktio-tehtävään liikaa Google Translatea. "TUHKIMO MENEE BILEISIIN, JA VESIPUTOUS" ei kuulemma ollut hyvä.

Minä ja media

3. Muuten suomen opiskelijat ovat olleet kiltisti

Yksi päivä viime viikolla introduction-kurssi laati arvoituksia satuolennoista. Tehtävänä oli kirjoittaa viisi vihjettä muulle luokalle.

Opettaja ja assistentti auttoivat ja kirjoittivat taululle sanoja ja fraaseja, jotka opiskelijat näkivät tarvitsevansa arvoituksiaan varten. Oli iloinen ja elämänmyönteinen ilmapiiri.


High frequency words

4. Opiskelijat ovat kirjoittaneet muitakin tosi nättejä asioita

Intermediate-kurssi harjoitteli aamulla vA-partisiippia ja keksi lauseita ihan kenestä tahansa julkkiksesta.

"Elisa Repo on söpö oleva, skeittaava ja maalaava keijukainen." KYLLÄ. Extracredittiä heti.

 5. Viro ja sen naapurit -kurssi

Minua pyydettiin vierailevaksi luennoitsijaksi Estonia's Place: Borders and Neighbors -kurssille pitämään lyhyt stereotypiolla leikittelevä johdanto Suomesta. Minua. Minua ja minun pieniä mielipiteitäni. No, oli tietysti jännintä ikinä.

Kerroin esimerkkejä suomen kielestä.
Kerroin "hauskoja" "vitsejä".
Kerroin myös oikeasti hyviä juttuja.
6. Makuupussi

Talvi yllätti talomme yksikerrosikkunat, mutta minä en jäänyt lumeen makaamaan, vaan hankin makuupussin. Makuupussissa on mukava hengata kotona ja tehdä kotitehtäviä ja katsoa Ally McBealia Netflixistä. 

7. Raakasuklaakissasyntymäpäiväkakku

Kun minulla oli syntymäpäivä, Mikko teki syntymäpäiväkakun toimiston jääkaappiin.

Kissalla on kypärä, koska Mikko ei tiennyt, tykkäänkö kuorrutteesta vai en. Kakku oli trendikäs, koska se oli raakakakku.


Sain myös toisen syntymäpäiväkakun lauluineen ja kynttiläkasan kumoon puhaltamisineen samana iltana, kun neljä kaveriani halusi välttämättä järjestää minulle syntymäpäiväkutsut kotonaan Casa Latinassa.

8. Ja vielä tänä aamuna kazakstanilainen opetusassistentti Madina sai minut hymyilemään laitoksen henkilökunnan aamupalalla

"Elisa, this Finnish Sisu candy tastes horrible, but I like it, because I like you."

Sisulla mennään siis eteenpäin myös jatkossa. Ja kiva, että sanoo toiselle, jos tykkää siitä kaikesta huolimatta.

Saturday breakfast

Söpö olevaa viikonloppua!

Elisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti